OpenGL® ve DirectX® Kullanım Alanları ve Farkları Nedir
”OpenGL® ve DirectX® Arasındaki Farklar Nelerdir ?” Open Graphics Library® (OpenGL®) ve DirectX® grafik oluşturma programlarıdır, ancak ikisi arasında büyük farklar vardır. Oyun programcıları genellikle DirectX®’i seçerler çünkü özellikle oyun oluşturma için birçok özelliğe sahiptir, oysa OpenGL® grafik işleme için yapılmıştır. OpenGL® ve DirectX®, program geliştiricileri nedeniyle farklı işletim sistemlerinde (OS’ler) de çalışır. OpenGL® yalnızca grafikler oluşturur ve temel işlevler için diğer programlara güvenirken, DirectX® kendi destek özelliklerinin çoğuna sahiptir. DirectX® yükseltildiğinde, tüm program değişir; OpenGL®, programın kendisini değiştirmeyen ancak yeni işlevler ekleyen uzantılar yayınlar.
OpenGL çoğunlukla grafik işleme için kullanılır.
OpenGL® ve DirectX®’den OpenGL®, özellikle oyunlar için herhangi bir araç içermeyen bir araçtır. DirectX®, bir oyunun sesini, ağını ve giriş öğelerini kontrol etmek için birçok araca sahiptir. OpenGL® bir oyunun grafiklerini oluşturmak ve kontrol etmek için kullanılabilirken, başka herhangi bir özellik sunmaz ve programcılar genellikle bir oyunun çıktısını tamamlamak için OpenGL® ile birlikte diğer programları kullanmak zorundadır.
Oyun özelliklerinin yanı sıra, OpenGL® ve DirectX®, grafiklerin görüntülenmesine dolaylı olarak dahil olan diğer özelliklere farklı yaklaşımlar getirir. Örneğin, bir grafiğin fare veya oyun çubuğu gibi bir donanımla kontrol edilmesi gerekebilir veya müzik grafikle ilişkilendirilebilir. OpenGL® yalnızca grafikleri oluşturmak ve desteklemek için yapılmıştır, bu nedenle grafiklerin düzgün çalışması için diğer sistemlerin desteğini gerektirir. Hangi özelliğin gerekli olduğuna bağlı olarak, OpenGL® DirectX®’e güvenebilir. Bu özelliklerin çoğu DirectX®’e dahil edilmiştir, bu nedenle bağımsız bir programdır.
OpenGL® ve DirectX® farklı işletim sistemlerinde çalışmak üzere yapılmıştır. DirectX®, Microsoft® tarafından geliştirilmiştir, bu nedenle bu program Microsoft®’un çeşitli sistemlerinde çalışmak üzere yapılmıştır ve genellikle diğer sistemler tarafından desteklenmez. OpenGL® çeşitli üyeler tarafından oluşturulmuştur ve açık kaynaklı bir programdır ve birçok farklı işletim sistemi ve gömülü sistemler gibi farklı bilgi işlem ortamlarında çalışabilir.
Yükseltildiklerinde, OpenGL® ve DirectX® farklı şekillerde değiştirilir. DirectX® yükseltildiğinde, kullanıcı ortamı, donanım gereksinimleri ve araçlar büyük ölçüde değişir. Bu genellikle kullanıcıların programı yeniden öğrenmesini gerektirir ve daha önceki DirectX® sürümleri için donanım eski hale gelir ve yeni grafiklerle çalışmaz. OpenGL® yükseltmesi o kadar sert değildir; OpenGL® kullanıcı ortamını değiştirmek ve tamamen yeni bir program yayınlamak yerine uzantılar oluşturur. Bunlar yeni özellikler ekler ve başka bir bilgisayarda aynı uzantılar yüklü değilse, OpenGL® eski uzantıları kullanarak grafikleri görüntülemenin bir yolunu bulur.